Posts

سئو کلاه سیاه چیست؟

 در یک تعریف ساده میتوان گفت سئو کلاه سیاه مجموعه ای از تکنیک ها برای کسب جایگاه سریع در نتایج جستجو است که با استانداردها و الگوریتم های پیشنهادی گوگل در تضاد است. به بیان ساده تر تکنیک های کلاه سیاه روش هایی برای فریب موتور جستجو هستند تا جایگاه بهتری برای سایت ما در نظر بگیرند. برخلاف تصور عموم، تکنیک های کلاه سیاه تنها مختص لینک سازی خارجی نیستند بلکه حتی در آموزش تولید محتوا، لینک سازی داخلی و سئو تکنیکال نیز روش های کلاه سیاه متعددی وجود دارند. بسیاری از فعالیت های رایج در مدیریت یک سایت پتانسیل تبدیل شدن به یک روش کلاه سیاه را دارند و با توجه به دانش پایین ما در مورد الگوریتم های گوگل نمیتوان مرز مشخصی میان سئو کلاه سفید و سیاه در نظر گرفت. در این ویدیوی 10 دقیقه‌ای با معرفی چند مثال ساده و کاربردی مرز میان سئو کلاه سیاه با سفید و خاکستری را برای شما تشریح می‌کنیم. اصلاً چرا تکنیک های سئو کلاه سیاه وجود دارند؟ حالا که این دست از روش های کلاه سیاه، اینقدر از طرف گوگل محکوم میشوند، اصلاً چه دلیل دارد که نوشته شوند و به کاربران آموزش داده شوند؟ مقالات آموزشی در حوزه سئو، معمو...

جذب نیرو (مناسب برای مدیران منابع انسانی)

 امروزه برای تمام مدیران سازمان‌ها این موضوع ثابت شده است که موفقیت هر مجموعه به کارکنان و منابع انسانی آن بستگی دارد. در واقع می‌توان این‌طور بیان کرد که هر اندازه سیستم هدف‌گذاری و سیاست‌های یک مجموعه استاندارد و منطبق بر اصول باشد، اما کارمندان در مسیر درستی قرار نگرفته باشند، عملکرد آنان اثربخش نخواهد بود. به همین دلیل، لازم است که فرآیند جذب منابع انسانی به درستی انجام شود و تیم سازمان به بهترین شکل ممکن تشکیل شود. در این مطلب قصد داریم مراحل جذب منابع انسانی در سازمان‌ها را با شما درمیان بگذاریم. پس اگر شما هم در جزو گروه فعالان منابع انسانی و یا مدیر این بخش هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با رشدانا همراه باشید. جذب نیرو انسانی فرآیند جذب منابع انسانی یک فرآیند جذب و استخدام موثر، فرآیندی است که مرحله به مرحله برای استخدام یک نیروی انسانی جدید پیش رود و به موجب آن، سازمان نیازهای استعدادیابی خود را بشناسد. در پایان این فرآیند، از بین واجدین شرایط داوطلبین، استخدام انجام خواهد شد. اغلب شرکت‌ها و سازمان‌ها، مراحل جذب منابع انسانی ویژه به خود را دارند و در این میان تن...

نکاتی در مورد طراحی لوگو

 اگر یک سرچ ساده با موضوع «آموزش طراحی لوگو» در گوگل داشته باشید، به انبوهی از دوره های آموزشی مختلف با وعده های آنچنانی برخواهید خورد که حتی تعداد زیادی از آنها با استفاده از نرم افزار فتوشاپ تدریس شده اند! اما واقعیت این است که جدا از نوع نرم افزار مورد استفاده (که صد البته باید برداری باشد نه پیکسلی!) و دانش فنی کار کردن با این ابزارها؛ طراحی لوگو نیازمند مطالعه بیشتر و رعایت نکات و تکنیک های مختلف است، نکته هایی که به جرات می توان گفت در کمتر دوره آموزشی موجود در اینترنت (حداقل بر اساس تجربه شخصی بنده) به آنها اشاره می شود. در این مطلب ده تکنیک و نکته کاربردی را که در طراحی لوگو باید مورد توجه قرار داد، برای شما بازگو خواهیم کرد. نکاتی در اینجا درباره اصول طراحی لوگو ذکر می شوند اگر به خوبی و به شکل استاندارد پیاده سازی شوند، خواهند توانست لوگوی شما را به «یک لوگوی خوب» مبدل کنند. 1. لوگو باید ساده باشد سادگی همواره اصلی اساسی در طراحی یک لوگوی موفق بوده و هست. این سادگی می تواند همان طراحی مینیمال باشد.  سبک مینیمال یا ساده گرایی در دنیای طراحی گرافیک سادگی یک لوگو باعث م...

آموزش طراحی لوگو

 اگر به تازگی به عرصه‌ی طراحی لوگو پا گذاشته‌اید، حتما خودتان هم می‌دانید که انتخاب یک نرم‌افزار مناسب برای طراحی بسیار مهم است. تصمیمی که برای خیلی‌ها بسیار دشوار و پیچیده به نظر می‌رسد. در این مطلب نگاهی سریع به سناریوهای طراحی لوگو با کورل یا ایلوستریتور می‌اندازیم و بعد خواهیم گفت چگونه باید نرم‌افزار مناسب را برای طراحی لوگو انتخاب کنید. اگر مبتدی هستید، توصیه می‌کنیم مطالعه‌ی این مطلب را بهیچ وجه از دست ندهید. از کدام نرم‌افزار برای طراحی لوگو استفاده کنیم؟ طراحی لوگو در نگاه اول عملی ساده به نظر می‌رسد. اما یادتان باشد که هر چند اساس یک لوگو را ایده‌ی پشت لوگو تشکیل می‌دهد، اما بهترین ایده‌ها را هم اگر با نرم‌افزارهایی نامناسب بخواهید پیاده‌سازی کنید، موفق نخواهید شد. هر طراح گرافیستی روش طراحی منحصربفرد خودش را دارد. مثلا بعضی طراحان ترجیح می‌دهند ابتدا لوگو را با دست روی کاغذ طراحی کنند و بعد آن را اسکن و در کامپیوتر به یک طرح دیجیتال تبدیل کنند. اما نکته‌ی بسیار مهم این است که در نهایت لوگویی که طراحی کرده‌اید باید انعطاف‌پذیر باشد. یعنی بعد از طراحی بتوانید آن را ویرایش ...

هزینه آموزش ایلاستریتور

  ایلستریتور (Adobe illustrator) چقدر هزینه دارد؟ Illustrator CC مستقیما از Adobe در دسترس است. این برنامه به عنوان یک برنامه شخصی یا مجموعه برنامه های موجود در Creative Cloud میباشد. مجوز این برنامه را به طور تکی می توان با هزینه ماهانه 19.99 دلار یا 17.99 دلار در ماه با اشتراک سالانه گرفت. هزینه دسترسی به کل برنامه Creative Cloud در هر ماه 49 دلار است که مشتریان با استفاده از یک برنامه پیش پرداخت 20 درصد تخفیف دریافت می کنند. ایلستریتور (Adobe illustrator) دوره آزمایشی رایگان نسخه آزمایشی رایگان از Adobe در دسترس است که شامل تمام ویژگی ها و قابلیت های نسخه کامل است. دوره آزمایشی رایگان از زمان نصب نرم افزار و شروع به استفاده از برنامه به مدت یک هفته ادامه دارد. چگونه ایلستریتور (Adobe illustrator) را یاد بگیریم: کلاس ها، آموزش ها، کتاب ها متداول ترین روش برای بدست آوردن آموزش Illustrator شامل کلاس ها، آموزش آنلاین و کتاب است. مزیت اصلی کلاس های Illustrator بازخورد فوری از مربی هنگام کار در یک کلاس است. بسیاری از دانش آموز ها Illustrator را به صورت آنلاین یاد می گیرند تا نیاز به ...

making leao from ui/ux design

Today’s UX designers are facing a problem. More and more of them are finding that employers expect them to have not only UX expertise but also UI design skills. It’s for this reason that InVision collaborated with us at CareerFoundry on a specialized UI for UX Designers course. The demand is there, and it’s growing every day. “66% of UX designer job postings request UI skills.” Twitter Logo Take one look at any of the recent UX designer job ads being posted in popular job sites such as LinkedIn, Monster, and Indeed. In a recent study, we found that 66% of those ads request UI skills. Related: 5 ways to upgrade your UI design portfolio And these aren’t just at small companies, either. Even many big-name institutions are starting to favor designers with both UX and UI under their belts. In fact, 20% of UX designer job ads put the “UI designer” part right in the title, specifically searching for that coveted “UI/UX designer” combo. While the reasons for this rise in demand run many and va...

کد نوفالو؛ همه چیز در مورد قوانین گوگل

 برای درک بهتر کد نوفالو (nofollow) باید نحوه تعیین اعتبار یک صفحه توسط موتورهای جستجو را بهتر بشناسیم. اگر شما سایتی دارید که صفحه اصلی آن به 10 صفحه داخلی از سایت شما و 5 صفحه از سایت‌های دیگر لینک داده است، شما مجموعا 15 لینک خروجی دارید. زمانی‌که سایت دیگری به صفحه اصلی شما لینک دهد به آن لینک ورودی می‌گوییم. اگر فرض کنیم که شما 30 لینک ورودی به صفحه اصلی خود دارید در مجموع 45 لینک در ارتباط با صفحه اصلی شما هستند، موتورهای جستجو زمان بررسی صفحه اصلی شما تمام این 45 لینک را بررسی کرده و با توجه به اعتبار این صفحات (پیج رنک و عوامل سئو) پیج رنک شما را محاسبه می‌کنند. همین شرایط برای سایت‌های در ارتباط با شما وجود دارد و یک رابطه دوطرفه را تشکیل می‌دهد مگر اینکه شما با استفاده از کد نوفالو (nofollow) راه ارتباطی را مسدود کنید. کد نوفالو (nofollow) چیست؟ نوفالو (nofollow) یک کد بصورت “rel=”nofollow  است که در کد لینک‌های سایت شما قرار می‌گیرد. کد نوفالو (nofollow) به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که نباید به دنبال این لینک بروند. در واقع شما با استفاده از کد نوفالو (nofollow) به...